قفل های کارتی چگونه عمل می کنند؟
نوشته شده توسط : امیرحسین سلطانی

 

قفل كارتي عموما براي مكان هايي مثل شركت ها، فروشگاه ها، بيمارستان ها، سالن هاي ورزشي و يا مدارس استفاده مي شوند. آيا تا به حال به اين فكر كرده ايد كه يك كارت هتل چگونه در اتاق شما (و فقط اتاق شما) را باز مي كند؟

دو نوع قفل كارتي وجود دارد كه هر دو نوع آن به راحتي قابل استفاده هستند:

كارت هاي آهنربايي معمولا در هتل ها استفاده مي شوند و معمولا داراي جايگاهي هستند كه شما بايد كارت خود را وارد آن كنيد. چرا در باز مي شود؟ وقتي كه آهنرباي روي كارت با آهنرباي داخل محفظه تماس برقرار مي كند در اتاق باز مي شود.

قفل هاي كارتي از طريق كامپيوتر كنترل مي شوند. اين قفل ها به يك كارتخوان مجهز هستند كه وقتي كارت درون محفظه قرار مي گيرد ميكروچيپ آن را مي خواند. اين چيپ كه مثل يك باركد عمل مي كند در را براي افراد مشخصي باز مي كند.

بعضي از قفل هاي كارتي الكترونيكي هستند. در اين مورد وقتي كه دستگاه در كنار در قرار مي گيرد با خواندن كارت در را براي شما باز مي كند. در اين مورد، در از طريق يك كامپيوتر مجهز به سيستم بي سيم و از راه دور كنترل مي شود. مدل هاي ديگر قفل هاي كارتي مكانيكي هستند و بعد از اينكه در با يك كارت قفل بشود آن را باز نمي كنند.

یک ایراد کوچک در مورد قفل کارتی که باید بدانید

قفل های کارتی معایب اندکی هم دارند. کارت های آهنربایی می تواند خاصیت خود را از دست بدهند و وقتی اصلا انتظارش را ندارید کار نکنند.
با این که قفل های کارتی امنیت بالاتری از قفل های سنتی دارند، ولی از نظر قیمت هم بالاتر هستند. با این حال، هزینه ی این قفل ها با توجه به نوع سیستم و شیوه ی نصب متفاوت است.

منبع:

https://ddlock.net/%d9%82%d9%81%d9%84-%d9%87%d8%a7%db%8c-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%aa%db%8c-%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%b9%d9%85%d9%84-%d9%85%db%8c-%da%a9%d9%86%d9%86%d8%af%d8%9f/





:: برچسب‌ها: قفل کارتی" خرید قفل کارتی" فروش قفل کارتی ,
:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: